LTU

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA SEMUA PEMBACA BLOG LTU...MUSIM QURBAN BERMULA..SILA SINGGAH KE LADANG TERNAKAN ULU YAM UNTUK MELIHAT SENDIRI TERNAKAN KAMI ATAU HUBUNGI 0192195589 Puan Zaitun OR En Sidek 012-3770445

ANKARA SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA



Bagaimana kalau ini terjadi pada keluarga kita.....Awasi pergerakan anak anak kita dan jangan biarkan mereka bersendirian.

Malaysia sekali lagi digemparkan dengan penemuan mayat kanak-kanak dalam beg sukan di PJS 1, Petaling Jaya.Mayat kanak-kanak berusia lingkungan lapan hingga 10 tahun itu yang ditemui dalam keadaan menyayat hati dengan kesan ‘sula’ menggunakan terung dan timun di kemaluannya....

Perbuatan itu dipercayai dilakukan individu bertopeng syaitan dan langsung tidak mempunyai belas kasihan terhadap manusia.Lebih menyayat hati, kedua-dua kaki kanak-kanak tidak berdosa itu dilipat ke dada sebelum disumbat ke dalam beg sukan dan ditinggalkan di tepi tangga kedai tiga tingkat di PJS 1/48, PJS 1, yang menempatkan sebuah syarikat pengedaran buku.Baca disini.

5 comments:

Tanpa Nama 21 September 2007 12:18 PTG  

Surat kabar di Indonesia juga disiarkan. Manusia yang melakukan itu sungguh keji, sama dengan binatang!

Tanpa Nama 21 September 2007 3:08 PTG  

Kejadian yang sangat menyayat hati

hamba Allah

Tanpa Nama 21 September 2007 5:55 PTG  

salam!

Memang kalau ikutkan hati mau aje dibunuh org macam tu. tapi saya pernah terbaca satu artikal pasal bandaraya mertopolitan kl. sekarang nie kerajaan kena peka terhadap perkembangan bandar yg terlalu pesat, disebabkan itu manusia yg tidak ada iman akan cuba berlari mengejar kepesatan selari dgn perkembangan bandar. kekadang mereka lupa bahawa yg mereka kejar tu hanya duit dan nafsu. dalam statistik di kl sahaja sekarang ada ribuan org yg sakit jiwa disebabkan tertekan dgn kehidupan bandar.

dari kes nie masyarakat dan kerajaan bukan aje cari penjenayah tetapi sebaliknya jugak cari jalan penyelesaian kepada masalah dalaman jiwa masyarakat kota. ibubapak/cikgu dan polis memainkan peranan penting. saya perhatikan bilangan anggota polis banyak tapi dari tinjauan sendiri saya kurang nampak polis berkeliaran di dalam bandar. tak macam bandar2 lain yg polis berjalan kaki kita boleh jumpa dimana2 dan bertanya maupun kalau kita tersesat jalan. kat kl kalau kita nak cari polis kena cari kat pondok polis , itu pun hanya 2 atau 3 org aje yg ada utk buat aduan.

Malaysia kena peka sekarang, yg kita bukan 50 tahun dahulu, masyarakat sekarang kalau tak boleh DVD lucah pun dia tak kisah sebab internet lagi senang nak tengok 2 macam tu and murah. kita tak boleh kawal perangai manusia zaman nie tapi kita boleh bendung dari segi lain. contoh lain cctv/camera - kerajaan sibuk letak kat tepi jalan untuk saman org tapi kat bandar2 saya tengok macam tak ada aje, terutama tempat2 macam kampung baru sekitar HKL dan the mall, bukan ke tempat2 macam tu yg selalunya berbahaya dan banyak penagih dadah.

ok la abg halim , nanti boring pulak dengar celoteh saya nie.

salam !!!!!!!!
ADNAN

abghalim 21 September 2007 8:57 PTG  

Terima Kasih Nan

Komen yang sangat baik. Walaupun jauh di Ireland tapi ingatan dan perihatin pada negara tiada berbelah bagi.

Tanpa Nama 6 Oktober 2007 1:08 PG  

ni anak sahabat saya..sedih sgt..dh la kenal,berjiran,sahabat..aku tgk mayat dia lagi sian..tapi adik nurin dh bahagia di Syurga nyata dari ALLAH..pembunuh itu harus di bunuh..ikut hukum HUDUD lagi bagus..baru setimpal..tapi klu dia terlepas di dunia ni pun pasti ALLAH akan melaknat pembunuh itu di dunia dan akhirat

Jaibumifarm

About This Blog

Blog Ladang Ulu Yam dibina sejak 2007
Sila hubungi uluyamfarm@gmail.com
019 2195589 or 012-3770445

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP